[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=IVseBfMq_Dc[/youtube]
Πρώτο thread μετά από καιρό, σε κουλό θέμα, με καλό ξεκατίνιασμα και μπόλικο ανορθολογισμό --> επίκειται post-σεντόνι.
Άντε να μπούμε σε φόρμα...
gian93 έγραψε:Γιατι παντα σε αυτη τη σχολη θα υπαρχουν καποιοι που δρουν αυτοβουλως και καταστρεφουν κατι που ολοι οι υπολοιποι θελουν?????
Φάουλ - με το ίδιο επιχείρημα μπορεί να σου πει κάποιος άλλος ότι εσύ έχεις άδικο. Αντιπαρέρχομαι το ότι εξισώνεις τις αφίσες ή τα συνθήματα στους τοίχους με καταστροφή αυτών γιατί παραείναι μπαρούφα για να το εννοείς.
gian93 έγραψε:Δηλαδη ειναι πιο ομορφα οταν υπαρχουν παντου αφισες του 2003,γκραφιττι που προσκαλουν σε εκλογες του 2008 και σκισμενα χαρτια μπροστα στα παραθυρα να μν μπαινει ο ηλιος...
Newsflash! Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια αισθητική.
semfetamine έγραψε:Ρε βαφτε τους τοιχους ρε! Λεφτα υπαρχουν..
γελοιο που δωσαμε 10+ χιλιαρικα απο τον προϋλογισμο στους μπογιατζηδες! Απαραδεκτο την ωρα που απολυονται εργαζομενοι με ισαξιες ετησιες αποδοχες..
Οποτε ολοι οι τοιχοι μουτζουρα το συντομοτερο!! Εμπρος! ας δειξουμε ποσο εκτιμαμε τους μισθους ενος απολυμενου..
Αν είχες κάνει τον κόπο να έρθεις στη σχετική επιτροπή που είχε γίνει πριν την περασμένη εξεταστική, θα είχες μάθει πως κάθε λίγα χρόνια ξαναβάφεται το ίδρυμα για λόγους απολύμανσης, καθώς μπαινοβγαίνουν αρκετές εκατοντάδες την ημέρα. Δεν είναι αισθητικό το ζήτημα.
gal13 έγραψε:Καταρχην εχετε μπερδευτει. Εκει δεν ειναι κοινωνικος χωρος, ειναι ΣΧΟΛΗ.
"κοινωνικός"
Σκεφτόμουν να παραθέσω Τεγόπουλο-Φυτράκη, αλλά κάπου το έχω παραχώσει και βαριέμαι τώρα.
gal13 έγραψε:Αν θελετε πολιτικα συνθηματα και αλλα συναφη, καντε το αλλου,.
Ετούτο δεν είναι επιχείρημα, είναι γκρίνια. Με την ίδια άνεση θα μπορούσα κι εγώ να πω "αν θέλεις απουσία πολιτικών συνθημάτων και τα συναφή, κοίτα το ταβάνι". Αν είναι να λέμε ατάκες κι όχι επιχειρήματα, θα καταλήγουμε σε ξεκατίνιασμα.
gal13 έγραψε:Δεν ξερω ποιος σας ειπε οτι το Πανεπιστημιο ειναι για τετοιους σκοπους και ΟΧΙ για μαθηση, εξετασεις και ερευενα!!
Κανείς, γιατί αντιλαμβανόμαστε ότι είναι γι αυτά. Αντιλαμβανόμαστε επίσης ότι δεν είναι μονάχα γι αυτά (περισσότερα παρακάτω).
constant έγραψε:2ον: Ωραία, ας πούμε ότι ο καθένας έχει (και καλά) δικαιώματα πάνω στον τοίχο. Όταν εσύ θα πας να γράψεις επίκαιρα συνθήματα στον τοίχο, γιατί θα πρέπει εγώ να πληρώσω για να αγοράσω σπρέι στο χρώμα του τοίχου για να τον επαναφέρω όπως ήταν όταν δε θα θέλω να βλέπω πια το ίδιο σύνθημα που έχω μάθει απ'έξω κ ίσως είναι και ενάντια στις απόψεις μου;
Επειδή θέλεις ν' αλλάξεις την εμφάνιση του τοίχου κι επειδή το σπρέι είναι εμπόρευμα στα πλαίσια καπιταλισμού..; Κάποιος αφιέρωσε χρόνο και χρήματα για ν' αλλάξει την εμφάνιση του τοίχου και το αντίστοιχο θα έκανες κι εσύ. Εκτός αν το ζήτημα είναι πως σου ήταν πιο άνετο το ότι ένας εργαζόμενος είχε φέρει τον τοίχο κοντύτερα στα γούστα σου κι είχες γλιτώσει τον κόπο.
Malefino έγραψε:Αν το βλέπαμε αισθητικά θα μοιράζαμε και τη Lifo στη σχολή.
http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/41501
marousiotis έγραψε:Χώρος πολιτικής έκφρασης το πολυτεχνείο ε; Για πείτε μου λοιπόν ρε δημοκράτες, αν κάποιου του έρθει να εκφράσει τις πολιτικές του πεποιθήσεις γράφοντας στον τοίχο "Ζήτω ο Σαμαράς. Ζήτω η Μέρκελ. Ζήτω το μνημόνιο. Κάτω η αριστερά.", τι θα γίνει; Να φανταστώ ότι είναι ελεύθερος να το κάνει έτσι; Πολιτική έκφραση είναι κι αυτό... Ή όχι;
Είναι (και στα δύο).
marousiotis έγραψε:Και μετά δημοκρατικά θα σβήσετε το σύνθημα του και ίσως φάει και ένα δημοκρατικό χέρι ξύλο σωστά;
Για το ξύλο, δε νομίζω να του κάνει κανείς τη χάρη, και να το ξεκινήσει, αυτού του υποθετικού "τζιμανιού" που γράφει συνθήματα υπερ της πολιτικής που έχει πάει το 1/5 των νοικοκυριών κάτω από το όριο της φτώχειας κι έχει διαγράψει πως το μέλλον της γενιάς του θα είναι 4,5 'κατοστάρικα και βγάλε. Όσο για την άποψή του, το ότι έχει άποψη δε σημαίνει πως προστατεύεται από το WWF. Θα κριθεί από τους γύρω του για τη στάση του και τις απόψεις του και μια χαρά θα γιουχαϊστεί. Αυτά έχει η ενήλικη ζωή.
marousiotis έγραψε:Ενώ οι γιοι των τρομοκρατών που σκότωσαν πόσο κόσμο είναι οι πλέον αρμόδιοι...
Θεώρησε πως σε βρίζω έντονα για το επίπεδο αυτής της απάντησης. Δεν το κάνω τώρα για να μη σβηστεί το υπόλοιπο post.
Μεταβαρόνος Isnogood έγραψε:Συγχαρητήρια κύριοι, και ευχαριστώ.
Μόλις δείξατε το γιατί οι Γενικές Συνελεύσεις είναι για το π**τσο καβάλα. Δεν είναι ο καπνός. Δεν είναι τα κομματόσκυλα. Είναι το οτι οι κουβέντες που ξεκινάνε απο το βάψιμο των τοίχων καταλήγουν να είναι για τη τρομοκρατία(!).
Μιλάς για μια συζήτηση στην οποία δε ουσιαστικά δε συμμετείχες, η οποία γινόταν μέσω forum και τη συγκρίνεις με Γενική Συνέλευση, η οποία παίρνει και μια σειρά αποφάσεις. Αν δε σου αρέσει η τροπή της συζήτησης, κάνει ερωτήσεις ή τοποθετείσαι για να τη φέρεις εκεί που εκτιμάς. Αν κάθεσαι στη γωνία και παραπονιέσαι, μη σου φταίει κανένας μετά.
marousiotis έγραψε:Δεν κατάλαβες, και στη σχολη μειοψηφία είναι. Απλά είναι η μειοψηφία που θα παίξει ξύλο αν δεν γίνει το δικό της... Αλλά κάτι μου λέει ότι η αστυνομία είναι λιιιιγο πιο δυνατή...
Κατ' αρχάς, "Όμοιος στον όμοιο κι η κοπριά στα λάχανα", λέγανε παλιότερα.
Κατά δεύτερον,
Αντόνιο Γκράμσι έγραψε:«Μισώ τους αδιάφορους. Πιστεύω ότι το να ζεις σημαίνει να εντάσσεσαι κάπου. Όποιος ζει πραγματικά δεν μπορεί να μην είναι πολίτης και ενταγμένος. Η αδιαφορία είναι αβουλία, είναι παρασιτισμός, είναι δειλία, δεν είναι ζωή. Γι’ αυτό μισώ τους αδιάφορους. Η αδιαφορία είναι το νεκρό βάρος της ιστορίας. Η αδιαφορία δρα δυνατά πάνω στην ιστορία. Δρα παθητικά, αλλά δρα. Είναι η μοιρολατρία. Είναι αυτό που δεν μπορείς να υπολογίσεις. Είναι αυτό που διαταράσσει τα προγράμματα, που ανατρέπει τα σχέδια που έχουν…κατασκευαστεί με τον καλύτερο τρόπο.
Είναι η κτηνώδης ύλη που πνίγει την ευφυΐα. Αυτό που συμβαίνει, το κακό που πέφτει πάνω σε όλους, συμβαίνει γιατί η μάζα των ανθρώπων απαρνείται τη βούλησή της, αφήνει να εκδίδονται νόμοι που μόνο η εξέγερση θα μπορέσει να καταργήσει, αφήνει να ανέβουν στην εξουσία άνθρωποι που μόνο μια ανταρσία θα μπορέσει να ανατρέψει.
Μέσα στη σκόπιμη απουσία και στην αδιαφορία λίγα χέρια, που δεν επιτηρούνται από κανέναν έλεγχο, υφαίνουν τον ιστό της συλλογικής ζωής, και η μάζα είναι σε άγνοια, γιατί δεν ανησυχεί. Φαίνεται λοιπόν σαν η μοίρα να συμπαρασύρει τους πάντες και τα πάντα, φαίνεται σαν η ιστορία να μην είναι τίποτε άλλο από ένα τεράστιο φυσικό φαινόμενο, μια έκρηξη ηφαιστείου, ένας σεισμός όπου όλοι είναι θύματα, αυτοί που τον θέλησαν κι αυτοί που δεν τον θέλησαν, αυτοί που γνώριζαν κι αυτοί που δεν γνώριζαν, αυτοί που ήταν δραστήριοι κι αυτοί που αδιαφορούσαν. Κάποιοι κλαψουρίζουν αξιοθρήνητα, άλλοι βλαστημάνε χυδαία, αλλά κανείς ή λίγοι αναρωτιούνται: αν είχα κάνει κι εγώ το χρέος μου, αν είχα προσπαθήσει να επιβάλλω τη βούλησή μου, θα συνέβαινε αυτό που συνέβη;
Μισώ τους αδιάφορους και γι’ αυτό: γιατί με ενοχλεί το κλαψούρισμά τους, κλαψούρισμα αιωνίων αθώων. Ζητώ να μου δώσει λογαριασμό ο καθένας απ’ αυτούς με ποιον τρόπο έφερε σε πέρας το καθήκον που του έθεσε και του θέτει καθημερινά η ζωή, γι’ αυτό που έκανε και ειδικά γι’ αυτό που δεν έκανε. Και νιώθω ότι μπορώ να είμαι αδυσώπητος, ότι δεν μπορώ να χαλαλίσω τον οίκτο μου, ότι δεν μπορώ να μοιραστώ μαζί τους τα δάκρυά μου.
Είμαι ενταγμένος, ζω, νιώθω ότι στις συνειδήσεις του χώρου μου ήδη πάλλεται η δραστηριότητα της μελλοντικής πόλης, που ο χώρος μου χτίζει. Και μέσα σ’ αυτήν την πόλη η κοινωνική αλυσίδα δεν βαραίνει τους λίγους, μέσα σ’ αυτήν κάθε συμβάν δεν οφείλεται στην τύχη, στη μοίρα, μα είναι ευφυές έργο των πολιτών. Δεν υπάρχει μέσα σ’ αυτήν κανείς που να στέκεται να κοιτάζει από το παράθυρο ενώ οι λίγοι θυσιάζονται, κόβουν τις φλέβες τους.
Ζω, είμαι ενταγμένος. Γι’ αυτό μισώ αυτούς που δεν συμμετέχουν, μισώ τους αδιάφορους».
mplamplampla έγραψε:Dikio exeis.. Alla den ksero gia merikous ti tous ekane etsi.. Parolo pou oi perissoteroi einai voreion proasteion, me morfosi se idiotika sxoleia klp..
Αν είναι να κουτσομπολέψεις κάποιον, κάνε το με ονοματεπώνυμο και δια ζώσης καλύτερα.
Και μετά τη διασκέδαση, τώρα στο δια ταύτα:
Το ζήτημα δεν είναι και δε μπορεί να είναι αισθητικό. Ο καθένας έχει την άποψή του για το τί του αρέσει και τί όχι, κι αν αρχίσουμε να κονταροχτυπιόμαστε (μέσω forum!) για το τί είναι ωραίο και τί όχι, θ' ακολουθήσει μόνο flame χωρίς αποτέλεσμα.
Και μην ακούω ανοησίες, του καθενός θα του άρεσε να βλέπει την αισθητική του σ' έναν τοίχο, απλά μερικοί συμβιβάζονται ευκολότερα με μονόχρωμους τοίχους, είτε επειδή δε μπορούν ή δε θέλουν ν' ασχοληθούν να τους αλλάξουν, είτε επειδή δε θέλουν να δεχτούν κριτική για την αισθητική τους.
Ο διαχωρισμός είναι πολύ συγκεκριμένος: ένα κομμάτι που θεωρεί πως η πολιτική και κοινωνική παρέμβαση πρέπει να είναι κομμάτι της καθημερινότητας της σχολής (άρα και των τοίχων της). Ένα άλλο κομμάτι, όχι συμπληρωματικό προς το πρώτο, θεωρεί πως αυτά περιττεύουν μέσα σ' ένα πανεπιστήμιο και κατ' επέκταση κι από τους τοίχους του.
Είναι ένα δίπολο που επανέρχεται κάθε λίγα χρόνια που βάφεται η σχολή για λόγους καθαριότητας και σχετικής απολύμανσης (είμαστε και πολλοί για το χώρο που έχει). Κατανοώ πως είναι πολύ ευκολότερο ν' αποδεχτεί κανείς το απρόσωπο βάψιμο της σχολής καθώς κανέναν από τους μπογιατζήδες δεν έχει δει, παρά το πώς τους αλλάζουν οι συμφοιτητές του, που τους βλέπει κάθε μέρα και τους αμφισβητεί κάθε τόσο.
Άλλωστε, αν το θέμα ήταν αισθητικό, όποιος ήθελε μονόχρομους τοίχους θα μπορούσε να φωνάζει πως καταπιέζεται μέχρι να καταπιεστούν όλοι οι άλλοι και να μην πλησιάζουν τοίχο. Δε μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα η γνώμη αυτού του ανθρώπου.
Αν είναι να μιλήσουμε στοιχειωδώς σοβαρά, ας το πιάσουμε από τη βάση του: η αρχιτεκτονική κι αισθητική κάθε χώρου αντανακλά και υποβάλλει τη χροιά των κοινωνικών σχέσεων, πολιτικών ισορροπιών κ.ο.κ. των ανθρώπων που περνούν τη μέρα τους μέσα σε αυτόν. Σχεδιάζεται και χτίζεται για να υποβάλλει στους ανθρώπους σχέσεις και διαθέσεις, κι οι ίδιοι οι άνθρωποι τον αλλάζουν κατά τις απόψεις τους. Για όποιον δεν το βρίσκει προφανές, συστήνω έναν καλό καφέ και κουβέντα με αρχιτεκτόνισσα.
Το ζήτημα ανάγεται έτσι στο αν υπάρχει πολιτική ανησυχία στη σχολή.
Υπάρχει.-
Σε όποιο χώρο και να βρίσκεται κάποιος, είτε στη σχολή, είτε στο σπίτι, είτε στη δουλειά, είτε στο συσσίτιο, είτε σ' εκδρομή κ.ο.κ., οι πολιτικές επιλογές συνεχίζουν να γίνονται και να τον επηρρεάζουν. Όσο και να θέλει να είναι η σχολή του, το σπίτι, η δουλειά, το συσσίτιο, η εκδρομή μια προνομιακή "γυάλα" που αφήνει έξω την πολιτική, δε θα το 'χει.
Κι αν κάποιος θεωρεί πως η σχολή είναι μια τέτοια γυάλα, ας αρχίσει με το ν' απολογηθεί για το πού ήταν και τί έκανε όταν τ' αποθεματικά του ΕΜΠ περνούσαν στο PSI, πού ήταν όταν έμπαινε το ζήτημα ιδιωτικών ΑΕΙ και διδάκτρων στους προπτυχιακούς, πού ήταν όταν βγήκε από τον προϋπολογισμό το κονδύλι για τα δωρεάν συγγράμματα και γιατί δεν είναι στις πύλες αυτές τις μέρες με τους εργαζόμενους.
Στο θέμα μας. Από τη στιγμή η πολιτική δε μπορεί να μη συζητιέται στο ίδρυμα, θα υπάρχει και κόσμος που ενδιαφέρεται έντονα. Cogito ergo sum κατά κάποιο τρόπο. Γιατί τον καίει για τη ζωή του μόλις βγει από τη ΣΕΜΦΕ.
Από τα παραπάνω, βγαίνει η θέση μου, πως μόνο αφύσικο θα ήταν το να μην υπάρχουν συνθήματα κι αφίσες στους τοίχους οποιασδήποτε σχολής ή σχολείου. Ή για όσους προτιμούν τις επιστημονικοφανείς αιτιολογήσεις, οι μονόχρωμοι τοίχοι είναι μια κατάσταση συμμετρίας που προϋποθέτει πλήρη απουσία πολιτικής ή αισθητικής άποψης. Είναι συμμετρία που σπάει αυθόρμητα υπό φυσιολογικές συνθήκες, πόσο μάλλον υπό τις τωρινές συνθήκες.
Α, και μην ξεχνιόμαστε, μην ακούω ανοησίες περί του "είμαστε πολλοί και καταπιεζόμαστε" από ανθρώπους που η μόνη δημόσια τοποθέτησή τους γίνεται μέσω forum.